Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Anti-depressiva reden van loslaten

Marianne Snaterse

15-10-2009 | 18:13

Sinds december vorig jaar heb ik acryl kunstnagels en tot enkele maanden geleden was dit tot volle tevredenheid. Toen kreeg ik ineens last van het loslaten van mijn nagels, ik weet dit aan het feit dat ik aan het verhuizen was. Uiteindelijk ben ik naar een andere nagelstudio gegaan, volgens de eigenaresse was er niet goed gewerkt en zat er bovendien schimmel onder de acryl nagels. Ze adviseerde gel nagels, maar ook deze lieten binnen een week los. Na het maken van een nieuwe afspraak, constateerde ze dat waarschijnlijk ging om een reactie op anti-depressiva. Dit zou kunnen maar ik gebruik deze medicijnen al sinds januari en ik heb nog nooit last gehad. Ik laat mijn nagels nu even bijkomen van de schrik omdat ze ruw aanvoelen, daarnaast gebruik ik nu wel nagelverharder om de nagels iets steviger te laten worden. Is er een oplossing te vinden voor mijn probleem en wat is verstandiger gel of acrylnagels?

Alvast bedankt,

Marianne


  

1 Antwoord

Antwoord van MaJa Nails
19-10-2009 | 21:48

Er zijn een aantal dingen in het bericht die mij persoonlijk aan het denken hebben gezet. Om te beginnen vind ik het nogal makkelijk om als nieuwe nagelstyliste tegen de klant te zeggen dat de vorige nagelstyliste niet goed heeft gewerkt. Even terzijde of het nu wel of niet het geval is, ik ben van mening dat wij als nagelstylistes voorzichtig moeten zijn met het doen van dergelijke uitspraken. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

 

Je geeft aan dat je medicatie gebruikt. Heb je dit ook aangegeven bij de nagelstylistes of is er door de nagelstylistes naar gevraagd? Niet om mezelf nu de hemel in te trappen maar dit is een van de eerste vragen die ik aan mijn klanten stel, en ik verzoek ze ook aan te geven wanneer er veranderingen plaats vinden in het medicatie gebruik. Op deze manier kan er rekening gehouden worden met de mogelijke bijwerkingen op de nagels.

 

je vraagt of er een oplossing te vinden is voor jou probleem. Omdat het om een wijziging gaat in je hormoonhuishouding, die weer uit werkt in je nagels, is er weinig tegen te doen. Wat misschien zou kunnen helpen is gebruik te maken van een ander merk gel of acryl. Ik raad je wel aan dat wanneer je dit doet, de nagelstyliste van te voren duidelijk op de hoogte te stellen van de ervaringen die je hebt opgedaan en dat je medicijnen gebruikt. Dit om eventuele teleurstellingen van beide kanten te voorkomen.

 

Wat je nu doet met je nagels is n goed beging. Ga daar mee door. Het is wel aan te raden de nagels voorlopig kort te houden. Op deze manier voorkom je onnodig breken van de nagels, die nu nog dun zijn van de vorige behandelingen. 

 

Op je laatste vraag, wat beter is gel of acryl.... ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik heb met beide producten ervaring op gedaan en ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik geen verschil merk bij het dagelijks gebruik van de nagels. Maar dat kan voor iedereen anders zijn.

 

Ik wens je veel succes met je nagels toe en hoop dat je een passende oplossing kunt vinden. 

 

Groetjes, Manon